ΝΕΡΟ

Home ΝΕΡΟ

Παράγοντας Υγείας

doctorWomanΤο νερό είναι πηγή ζωής, αποτελώντας ένα από τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά για τον ανθρώπινο οργανισμό και απαραίτητο στοιχείο όλων των ιστών του σώματος, δεδομένου ότι αντιστοιχεί στο 55 – 75% περίπου του βάρους μας.

Το νερό συμβάλει στην ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και στη διατήρησή της σε φυσιολογικά επίπεδα. Παράλληλα συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες, όπως η πέψη η απορρόφηση και η μεταφορά των θρεπτικών συστατικών και των βιταμινών και βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει τις τοξίνες και τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού.

Η ανεπαρκής πρόσληψη νερού ή οι αυξημένες απώλειες υγρών μπορούν να οδηγήσουν σε αφυδάτωση.
Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση δηλαδή η απώλεια υγρών από τον οργανισμό που κυμαίνεται από 1 – 2% του συνολικού σωματικού βάρους μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη σωστή λειτουργία του. Συγκεκριμένα, η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, αδυναμία συγκέντρωσης και μειωμένη απόδοση σε πνευματικές και σωματικές δραστηριότητες.

Γι’ αυτό:

  • Προσπάθησε να καταναλώνεις τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα. Προσάρμοσε την ποσότητα του νερού που πίνεις στην σωματική σου δραστηριότητα, αφού όσο πιο δραστήριος είσαι τόσο μεγαλύτερες ανάγκες έχεις.
  • Το δροσερό νερό είναι η καλύτερη επιλογή για την ενυδάτωση του οργανισμού. Κατανάλωσε επαρκείς ποσότητες, ιδιαίτερα όταν ο καιρός είναι ιδιαίτερα ζεστός.
  • Μην περιμένεις να διψάσεις για να καταναλώσεις νερό. Σκέψου ότι όταν έχεις διψάσει, έχεις ήδη χάσει σημαντικές ποσότητες υγρών από το σώμα σου.
  • Υιοθέτησε την συνήθεια να έχεις μαζί σου ένα μπουκάλι νερό, στη δουλειά, στον δρόμο και όταν αθλείσαι.
  • Το κοινό κρυολόγημα και η γρίπη αυξάνουν τις ανάγκες του οργανισμού σε υγρά. Σε παρόμοιες περιπτώσεις, προσπάθησε να καταναλώνεις επαρκείς ποσότητες νερού.

Νερό & Ομορφιά

womanDrinkingWaterΤο νερό συμμετέχει σε πολλές φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, συμβάλει στην ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και στη διατήρησή της σε φυσιολογικά επίπεδα. Παράλληλα συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες, όπως η πέψη η απορρόφηση και η μεταφορά των θρεπτικών συστατικών και των βιταμινών και βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει τις τοξίνες και τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού.

Η επαρκής πρόσληψη νερού δρα ευεργετικά για την υγεία του δέρματος, προστατεύοντας το από την αφυδάτωση. Έτσι, στα άτομα που καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες νερού το δέρμα φαίνεται πιο ζωντανό, λαμπερό και υγιές και λιγότερο αφυδατωμένο.
Ταυτόχρονα, η καθημερινή επαρκής πρόσληψη νερού μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του σωματικού βάρους, δεδομένου ότι μπορεί να συμβάλλει στην ρύθμιση της όρεξης και στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού.

ΝΕΡΟ & Εγκυμοσύνη

pregnantWomanΣε ορισμένες περιόδους της ζωής μας το σώμα μας έχει ακόμη μεγαλύτερες ανάγκες. Μια από αυτές τις περιόδους είναι η εγκυμοσύνη.

Το νερό είναι εξαιρετικά σημαντικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ένας από τους σημαντικότερους λόγους είναι η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού. Κατά την εγκυμοσύνη, οι μηχανισμοί που κατακρατούν υγρά στο σώμα της γυναίκας αλλάζουν, ενώ οι ανάγκες της αυξάνονται και λόγω των υγρών που απαιτούνται στον αμνιακό σάκο για την προστασία του εμβρύου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το έμβρυο ζει και αναπτύσσεται σε υγρό περιβάλλον, ενώ η μεταφορά των θρεπτικών συστατικών από τη μητέρα σε αυτό γίνεται και αυτή μέσω των υγρών του σώματος, του αίματος και του αμνιακού υγρού.

Κάθε έγκυος γυναίκα πρέπει να καταναλώνει τουλάχιστον 8 – 10 ποτήρια νερό καθημερινά, ειδικά κατά το τρίτο τρίμηνο, οπότε και οι ανάγκες της αυξάνονται ακόμη περισσότερο. Η επαρκής πρόσληψη υγρών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εκτός των άλλων συμβάλλει στην καλύτερη υγεία του δέρματος, στην μείωση της κατακράτησης υγρών και νατρίου, στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και μείωση του κινδύνου επιπλοκών της εγκυμοσύνης.

Νερό & παιδί

KidDrinkingWaterΗ επαρκής πρόσληψη νερού είναι πολύ σημαντική ιδιαίτερα για τα παιδιά δεδομένου ότι, συγκριτικά με τους ενήλικες, είναι περισσότερο ευαίσθητα στην αφυδάτωση.

Τι μπορεί να προκαλέσει η αφυδάτωση στα παιδιά;
Η αφυδάτωση στα παιδιά έχει σχετιστεί με μειωμένη απόδοση σε πνευματικές και αθλητικές δραστηριότητες. Αντίθετα, η επαρκής πρόσληψη νερού βελτιώνει σημαντικά την ικανότητα συγκέντρωσης και την ετοιμότητα του παιδιού, ενισχύει την μαθησιακή ικανότητά του και ταυτόχρονα επιδρά θετικά στην συμπεριφορά του, μειώνοντας την ευερεθιστότητα και την επιθετικότητα.

Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών σε υγρά;
Οι συστάσεις για πρόσληψη υγρών από τα παιδιά διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται. Σε γενικές γραμμές όμως η πρόσληψη 1,5 – 2 λίτρων υγρών την ημέρα καλύπτουν τα περισσότερα παιδιά, ανάγκες όμως που αυξάνονται και πρέπει αναλόγως να τροποποιούνται αν το παιδί αθλείται

Πότε πρέπει τα παιδιά να πίνουν υγρά;
Τα παιδιά πρέπει ανά πάσα στιγμή να έχουν πρόσβαση σε υγρά, και ιδιαίτερα σε νερό. Ειδικά στις σχολικές ημέρες, κατά τις οποίες, όπως έχει αποδειχθεί, τα παιδιά συνήθως καταναλώνουν λιγότερο νερό σε σύγκριση με τις ημέρες του Σαββατοκύριακου, πρέπει να ενθαρρύνονται να καταναλώνουν νερό ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα, στο σχολείο ή κατά τη διάρκεια εξωσχολικών δραστηριοτήτων ακόμη και όταν δεν διψούν.

ΝΕΡΟ στον χώρο εργασίας

WaterCoolerOfficeΤο νερό είναι ένα θρεπτικό συστατικό εξαιρετικής σημασίας για κάθε οργανισμό, δεδομένου ότι αποτελεί το στοιχείο με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στο σώματός μας, συμβάλλοντας στο βάρος μας κατά 55 – 75%.

Η επαρκής πρόσληψη υγρών είναι ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένου ότι η μειωμένη κατανάλωση νερού και άλλων υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Ο κίνδυνος για αφυδάτωση αυξάνεται όταν κάποιος δαπανά μεγάλο μέρος της ημέρας του στο ξηρό περιβάλλον που δημιουργεί ο κεντρικός κλιματισμός στο χώρο εργασίας, ή αν κάποιος ασκεί χειρωνακτική εργασία – ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες – δεδομένου ότι έτσι αυξάνονται οι απώλειες υγρών από το σώμα.

Ακόμη και η ήπιου βαθμού αφυδάτωση δηλαδή η απώλεια υγρών από τον οργανισμό που κυμαίνεται από 1 – 2% του συνολικού σωματικού βάρους, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη σωστή λειτουργία του. Συγκεκριμένα, η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και αδυναμία συγκέντρωσης, φαινόμενα που ίσως οδηγήσουν σε μειωμένη απόδοση σε πνευματικές και σωματικές δραστηριότητες και μειωμένη ετοιμότητα και διαύγεια κατά τη διάρκεια της εργασίας.

Γι αυτό:

  • Προσπαθήστε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες νερού κάθε μέρα. Προσαρμόστε την ποσότητα του νερού που πίνετε στην σωματική σου δραστηριότητα, αφού αν η εργασία σου είναι χειρωνακτική ίσως οι ανάγκες σου σε νερό και υγρά να είναι ακόμη μεγαλύτερες.
  • Μην περιμένετε να διψάσετε για να καταναλώσετε νερό. Σκεφτείτε ότι ο μηχανισμός της δίψας ενεργοποιείται όταν έχετε ήδη χάσει σημαντικές ποσότητες υγρών από το σώμα σας.
  • Προσπαθήστε να έχετε συνεχώς πρόσβαση σε νερό και υγρά. Υιοθετήστε την συνήθεια να έχετε μαζί σας στο χώρο εργασίας ένα μπουκάλι νερό.
  • Το δροσερό νερό είναι η καλύτερη επιλογή για την ενυδάτωση του οργανισμού. Καταναλώστε επαρκείς ποσότητες, ιδιαίτερα όταν ο καιρός είναι ιδιαίτερα ζεστός ή αν εργάζεστε σε κλιματιζόμενους χώρους.

ΝΕΡΟ & Αθλητισμός

athlete-waterΤο νερό είναι ένα θρεπτικό συστατικό εξαιρετικής σημασίας για τον οργανισμό, συμβάλλοντας στη σωστή λειτουργία των κυττάρων. Αποτελεί το στοιχείο με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στο σώμα μας, συμβάλλοντας στο βάρος μας κατά 55 – 75%.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας χάνουμε σημαντικές ποσότητες νερού. Οι απώλειες αυτές είναι ακόμη μεγαλύτερες κατά τη διάρκεια της άθλησης, λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος και της εφίδρωσης.

Η ανεπαρκής πρόσληψη υγρών σε συνδυασμό με τις αυξημένες απώλειες υγρών λόγω της αυξημένης σωματικής δραστηριότητας μπορεί να οδηγήσει στην αφυδάτωση. Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση δηλαδή η απώλεια υγρών από τον οργανισμό που κυμαίνεται από 1 – 2% του συνολικού σωματικού βάρους μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη σωστή λειτουργία του και να επηρεάσει σημαντικά την απόδοση σε αθλήματα αντοχής, καθώς και σε αθλήματα που απαιτούν την διαύγεια πνεύματος και το συντονισμό και την ακρίβεια κινήσεων (π.χ. ποδόσφαιρο, ενόργανη και ρυθμική γυμναστική, μπάσκετ κ.λ.π.).

Γι’ αυτό όταν αθλείστε, μην ξεχνάτε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες νερού πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της άσκησης. Κάντε διάλειμμά κάθε 15 – 20 λεπτά για να πιείτε μικρές ποσότητες νερού και μην περιμένετε να διψάσετε, γιατί ο μηχανισμός της δίψας υποεκτιμά τις ανάγκες μας σε υγρά κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης άσκησης

Η μεγάλη διατροφική αξία του

foodWaterΤο νερό αποτελεί πηγή ζωής και το πολυτιμότερο αγαθό στη Φύση. Καλύπτει το 75% του πλανήτη και είναι συνυφασμένο με την ύπαρξη της ζωής, διαδραματίζοντας ουσιαστικό ρόλο στην επιβίωση των ζωντανών οργανισμών.

Το νερό είναι ένα στοιχείο εξαιρετικής σημασίας για τον οργανισμό. Αποτελεί το στοιχείο με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στο σώμα μας, συμβάλλοντας στο σωματικό μας βάρος κατά 55 – 75%.

Ως το πιο άφθονο συστατικό στον ανθρώπινο οργανισμό, το νερό αποτελεί τον κυριότερο διαλύτη για βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα, γλυκόζη και άλλα θρεπτικά συστατικά. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της πέψης, απορρόφησης και μεταφοράς των θρεπτικών συστατικών των τροφών στους ιστούς, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχει στην εξουδετέρωση και αποβολή των τοξινών και των άχρηστων ουσιών του μεταβολισμού από το σώμα. Μια ακόμη σημαντική λειτουργία του νερού είναι η θερμορρύθμιση, δηλαδή η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος σε σταθερά επίπεδα, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας του εξωτερικού περιβάλλοντος.

Η ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού, μπορεί να οδηγήσει σε:

  • Πονοκεφάλους, κόπωση, ευερεθιστότητα, αδυναμία συγκέντρωσης και μειωμένη απόδοση σε πνευματικές δραστηριότητες.
  • Μειωμένη απόδοση σε αθλήματα.
  • Σημαντικά προβλήματα υγείας, όπως κυστίτιδες, δυσκοιλιότητα, λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος κλπ.
  • Η μειωμένη κάλυψη των αναγκών σε νερό και η αφυδάτωση μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη προβλημάτων στους νεφρούς, όπως είναι η δημιουργία λίθων.